Omien sivujensa mukaan "maailman johtava lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja". Koostuu kolmesta yksiköstä: MacGregor, Kalmar ja Hiab. Niiden osuus tilauskannasta noin 52%, 38% ja 10%, eli nykyistä kasvua vetää lähinnä MacGregor. Oma odotus on, että kokonaistilauskanta vuoden lopussa on selkeästi viime vuotta parempi. Tilauskanta Q3/2014 2327 miljoonaa euroa ja 31.12.2013 1980 miljoonaa. Tämänhetkinen P/E (Bloombergin kertoma 'trailing') on noin 50 ja P/B noin 1,5. Talouselämän 2014ennuste P/E on 21.
Vuoden 2014 tulos ti 10.2. Ohjeistuksen mukaan tulos ilman kertaluonteisia eriä parempi kuin vuonna 2013. Negatiivista tulosvaroitusta ei ole tullut. Kun otetaan huomioon, että tänä vuonna tuloksessa on ollut 40 miljoonan projektikohtainen tappio H1:ltä, H2 tulee kokonaisuudessaan olemaan tosi hyvä.
Konecranesin tulos oli markkinaodotuksia parempi, mikä on nostanut myös (omia) odotuksia Cargotecin osalta. Osake onkin viime aikoina noussut (kuten toisaalta koko Helsingin pörssi). Vehviläisen johdolla organisaatiota on, muiden Suomifirmojen tapaan, "virtaviivaistettu" hyvällä menestyksellä. Jos projektiylityksitä on päästy eroon, vuodesta 2015 on odotettavissa todella hyvä.
Hiabin Itävaltalainen kilpailija Palfinger niiasi Q3/2014:llä, mutta Hiab onnistui (ainakin toistaiseksi) välttämään saman kuopan. Joidenkin analyytikoiden mukaan EKP:n rahahanojen avaamisen seurauksena eurooppalaiset automerkit hyötyvät, tämä pätee oman analyysin mukaan myös kuorma-autoihin -> ehkä myös nosturitoimittajiin(?)