Bittium Oyj

Keskustelua kotimaisista osakkeista.

Valvoja: Ram

Re: Bittium Oyj

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.04.2018 11:59

Bittium Tough Mobile C has been shortlisted for "Best Innovation" award at the International Critical Communications Awards.
https://www.bittium.com/tuotteet_ja_palvelut/public_safety_security/bittium_tough_mobile_c

Bittium Tough Mobile HybridX extension has been shortlisted for "Best Evolution to Future Broadband" award at the International Critical Communications Awards.
https://www.bittium.com/tuotteet_ja_palvelut/public_safety_security/bittium_tough_mobile#bittium_tough_mobile_hybridx_extension

Ei se Bittiumi näköjään siellä Yhdysvalloissakaan ihan tutkan alla lennä. Hyviä signaaleja sekä tämä että mm. valtionjohdon, merijalkaväen ja huumepoliisin tilaukset. Yhtiökokous ensi viikon keskiviikkona. JeninLati varmaan menee paikalle? Itse en pääse. Mites osinko? Taitaa tulla ns. käänteinen dippi.
  • 0

Make up your mind and call me then.
Kingpin

ViestiKirjoittaja JeninLati » 04.04.2018 13:47

Kyllä.
Sekä hyviä signaaleja että olen perinteisesti menossa Ouluun. Ja katsastamaan uuden konttuurinkin.
Tänään on kurssikin herännyt hieman vihertämään, jospa se tästä pikkuhiljaa.
  • 0

JeninLati

ViestiKirjoittaja Pyörät Huutaa » 09.04.2018 22:58

http://www.wandtv.com/story/37907554/vt ... t-solution

Yle (Yleisradio, Finnish Broadcasting Company), Finland’s national public service broadcasting company and the largest content provider in Finland, will provide the content to broadcast during the demonstration, Nokia the LTE network components and Bittium and Samsung the devices running the Yle application. VTT will invite Finnish network operators to witness first-hand how the technology works. This partnership is the first to demo LTE Broadcast in Finland.
  • 0

Pyörät Huutaa

ViestiKirjoittaja jaska » 11.04.2018 17:21

Raporttia paikalla olleilta?

En muista vähään aikana näin hiljaista päivää YKn jälkeen. Hieman mietityttää tämä hiljaisuus.
  • 0

jaska

ViestiKirjoittaja MaisteriInsinööri » 12.04.2018 08:29

jaska kirjoitti:Raporttia paikalla olleilta?

En muista vähään aikana näin hiljaista päivää YKn jälkeen. Hieman mietityttää tämä hiljaisuus.

Itse olin YK:ssa ja kirjoittelinkin tuonne KL puolelle jo raporttia. Tässä sama tännekin...

Olin YK:ssa. Itse kokouksessa ei ollut mitään ihmeellistä, paitsi hallitukseen pari uutta jäsentä, ja päteviä sellaisia. Se nainen oll DNA entinen TJ ja mies (sori en jaksa tarkistaa nimiä) oli kova konkari bisneksen skaalaamisessa ulkomaille.

Tuotantokierros oli mielenkiintoinen, kierrettiin projektitila, olosuhdetestilabra sekä saunatilat. Tosiaan yhdellä käytävällä oli kassakaapin oven näköisiä ovia minne ei ollut mltään asiaa. Ovien lähellä oli lukkokaapit kännyköitä varten joita ei saanut viedä kyseisiin huoneisiin.

Ala-aulassa oli näytillä SDR laitteet, TM ver C sekä Mexsat kapulat, joita värkkäisin ja tosi hyvän ja jämäkän tuntuisia vehkeitä.

Juttelin ala-aulassa Huttusen kans noin 15min ja juttua riitti, käsiteltiin Meksikot, Trumpit, FirstNetit yms. Tässä pari Huttusen kommenttia :

-Faros USA kaupan toinen osapuoli tulee toukokuussa julkiseksi tiedoksi kun rupeavat markkinoimaan omilla sivuillaan Bitin tuotteita!
- Firsnet AT&T kuvio tuntui vedätykseltä Hannunkin mielestä ja USA ei markkinana ole Topin päämarkkina-aluetta.
- Meksikoon odotetaan tilauksia, sillä tuskin pitävät satelliitteja tyhjän panttina ja kukaan muu maailmassa ei voi kyseisiä laitteita tehdä
- Meksikon Red Compartidassa ovat myös mukana B28 Topin versiolla, sielläkin viranomaisilla oma alaverkko? tms jonne tarvitaan myös normi Topia
- Topia testautettu hakkereilla eikä kukaan saa salausta purettua, ei edes Bitti itse.
- Tough mobilelle haetaan eu ja nato hyväksynnät jollain aikavälillä
- Faros USA kaupan kumppani on kuulemma USA markkinakakkonen, sen verran Hannu sanoi! Nyt googlettelemaan :) ja toukokuussa siis selviää kun tämä asiakas alkaa myymään julkisesti!
- Ja SDR tuotteiden tuotekehitys tänä vuonna päätökseen ja sitten on kuulemma markkinaa moninkertaisesti TAC winiin verrattuna! SDR räjäyttää pankin sanokaa mun sanoneen.

Plus kirsikkana kakun päälle Karoliinan kanssa moikkailu saunatiloissa :)

Itse holdaan hymyssä suin ja en ole Huttusta nähnyt noin iloisena varmaan ikinä. Se oikeasti kuunteli ja vastasi kysymyksiin ja oli läsnä, ei yhtään ylimielinen tms, huippu tyyppi ;)

Ai niin, aulasta sai lähtiessä vielä vichypullom sekä Bitistä Bittiumiin kirjan kotiinviemisiksi!!! Nyt on lukemista!
  • 0

MaisteriInsinööri

ViestiKirjoittaja JeninLati » 12.04.2018 13:14

Hyvältä kuulostivat Maisterin terveiset.

Tässä omaan mieleeni jäänyt muutama poiminta Hannun esityksestä ja esitetyistä kysymyksistä ja vastauksista yhtiökokouksessa:

5G-kehitykseen panostetaan täysillä. Maailmanlaajuisestikin kehitysinvestointivaihe on kuumimmillaan. Bittiumilla on paljon resursseja tässä kiinni nyt. Tämä tuo jatkossa mukavia mahdolisuuksia soveltamisessa, asiakkaina mm. PV.

Taktisesta kommunikaatiosta Hannu totesi, että trendi on että joukot pienenevät ja ovat liikkuvampia, joten kysyntää liikkuvalle tiedonsiirrolle riittää.

Strategiasta: tänä vuonna investoidaan edelleen vahvasti SDR- ja medical-kehitykseen tulevien vuosien kasvua varten. Hallituksen pj. kertoi että strategia on jatkuvasti keskustelun alla, pääasiassa agendalla nyt keväällä ja kesällä, ja jos muutosta/uudistusta tulee, siitä sitten tiedotetaan aikanaan. Tämä oli hieman varovasti sanottu, kun mielestäni aiemmin on kerrottu että liikevaihto- ja tulostargetteja päivitetään sitten KUN uusi strategia on olemassa. Kova investointi tulevan kasvun mahdollistamiseksi saattaa pahimmillaan tietysti tarkoittaa sitä, että liiketulos tämänkin vuoden osalta jää vaisuksi...

Henkilöstön vähenemisestä viime vuonna todettiin sen johtuvan Erkki-töiden loppumisesta. Kuluvan vuoden aikana on kuulemma saatu uutta porukkaa hyvin sisään. Nyt rekrytään nuoria tekijöitä, "vähennetään ukkoutumista". Vaikka Erkki lähti, muut T&K-palveluasiakkuudet ovat kasvaneet hyvin, "kuopasta noustaan".

Kiinan medical-markkinoilla ei olla aktiivisia toistaiseksi, mutta jos/kun sinne päästään, sieltä aukeaa suuria mahdollisuuksia.

Minulta jäi yritysesittelykierros aiempien suunnitelmien vastaisesti väliin aikataulusyistä, joten kiitokset terveisistä sieltä. Vissypullo ei potuta, mutta se kirja olisi ollut kiva saada. Ja tietysti saunominen Karoliinan kanssa...

> Itse holdaan hymyssä suin ja en ole Huttusta nähnyt noin iloisena varmaan ikinä. Se oikeasti kuunteli ja vastasi kysymyksiin ja oli läsnä, ei yhtään ylimielinen tms, huippu tyyppi

Minua on jo pitemmän aikaa nyppinyt KL-palstan vinkuminen siitä että mitään ei kerrota ja johto on pihalla jne. Aina kun olen ollut tilaisuudessa kysyä Hannulta mitä tahansa, vastauksen olen saanut. Joskus se on ollut "ei voi kommentoida", mutta ymmärrettävistä syistä. Ylimielisyyttä ei ole esiintynyt.

Holdaus jatkuu.
  • 0

JeninLati

ViestiKirjoittaja Kingpin » 12.04.2018 17:51

Kiitos molemmille rapsoista! Seuraillaan seuraillaan.
  • 0

Make up your mind and call me then.
Kingpin

ViestiKirjoittaja JeninLati » 12.04.2018 18:58

Oletko Kingpin edelleen järjestämässä yritysvierailua Bittiumille?
Kun se "sattui" eilen jäämään väliin, täällä olisi ainakin yksi kiinnostunut...
  • 0

JeninLati

ViestiKirjoittaja veneenkeula » 13.04.2018 00:43

https://fccid.io/SDL-PDC01/External-Pho ... es-2864256

Bittium Hilti siellähän on valmis tuote, joko lacer leikkaa.
  • 0

veneenkeula

ViestiKirjoittaja jaska » 13.04.2018 18:46

http://news.cision.com/fi/bittium-oyj/r ... um=twitter

Oulussa, 13.4.2018 – Bittium Oyj:n tytäryhtiö Bittium Wireless Oy on saanut tilauksen Suomen Puolustusvoimilta koskien taktiseen tiedonsiirtoon tarkoitetun Bittium Tactical Wireless IP Network™ (TAC WIN) -ohjelmistoradiojärjestelmän tuotteita. Tilaus on arvoltaan 14,3 miljoonaa euroa (arvonlisäveroton hinta). Tilaus ei muuta Bittiumin 22.2.2018 tilinpäätöstiedotteessaan julkistamaa vuoden 2018 taloudellista ohjausta.
  • 0

jaska

EdellinenSeuraava

Paluu Kotimaiset osakkeet