Alvega Tecnologies

Startup-related discussion / Startup-yrityksiin liittyvä keskustelu

Valvoja: Ram

Alvega Tecnologies

ViestiKirjoittaja Entinen pelimies » 25.11.2016 14:48

Mitäs tästä Alvega Technologies tarinasta tykkäätte? Innovestorissa näyttäisi olevan nyt tuollainen venäjän erikoisuus tarjolla. Valuaatio aika matala jos heidän tarina tuosta öljynjalostusteollisuuden tarvitsemasta alkylaatin valmistusprosessista on tosi. Jos he todella saavat patentoitua prosessin jolla alkylaattia saa tuotettua edullisesti, turvallisemmin ja ekologisemmin, niin onhan se aika pirun iso juttu. Valuaatio on maltillinen, n.3M postmoney, toki pariin vuoteen ei ole odotettavissa kuin menoja. 5-6 vuoden tähtäimellä voikin sitten odottaa sijoituksen 20-30 kertaistumista jos prosessi toimii ja patentti pitää.

Itse en kemiasta tiedä paljoakaan, joten oliskos kenelläkään tähän jotain fiksua sanottavaa? Sijoittaako vai ei?
Entinen pelimies

Re: Alvega Tecnologies

ViestiKirjoittaja Entinen pelimies » 04.12.2016 10:04

Ilmeisesti kemistejä ei foorumilla ole, ainakin näin voisi päätellä kommenttien runsauden perusteella ;)

Olen nyt käynyt keskusteluja Innovestorin suuntaan ja sain mielestäni riittävästi hyvää tietoa, että päätin sijoittaa tähän yhtiöön. Kuulemma alaa tunteva ankkurisijoittaja on löytynyt joka ottaa paikan hallituksessa. Lisäksi taustalla on päteviä henkilöitä joilla arvovaltaa myös Venäjällä jonne testiyksikkö/laboratorio rakennetaan, joten vaikuttaa erittäin hyvältä. Riskit on vielä tietysti suuret, oma mutuperäinen arvioni onnistumiselle on 25-30%, mutta onnistuessaan tämä tuottanee min. 20 kertaisesti rahat takaisin, mutta 100-kertaistuminen, sekin on mielestäni mahdollista ja se vasta olisikin nannaa :) Joka tapauksessa odotusarvo todella reilusti plussalla, saapa sitten kertoimen 20 tai 100 joten mukana ollaan.

Onkos kukaan muu palstalaisista päättänyt lähteä mukaan antiin?
Entinen pelimies

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.12.2016 11:26

Eipä taida olla, mutta voin kysellä Nesteen labrassa työskentelevältä puolisoltani, että olisiko hänellä jotain ajatusta tämän suhteen :)
Make up your mind and call me then.
Kingpin

ViestiKirjoittaja Entinen pelimies » 04.12.2016 12:10

Kingpin kirjoitti:Eipä taida olla, mutta voin kysellä Nesteen labrassa työskentelevältä puolisoltani, että olisiko hänellä jotain ajatusta tämän suhteen :)

No sehän olisi mahtavaa se. Tuossa sijoitusinfossa on aika hyvä kuvaus prosessista ja selitykset miksi parempi, turvallisempi ja edullisempi. Mitä enemmän olen tuota "opiskellut" sitä parempi fiilis tuosta tullut. Ainoa asia joka hieman harmittaa, on että raha tehdään installaatioista, eli näistä yksiköistä otetaan lisenssimaksut. Itse kun olin toivonut jatkuvaa tulovirtaa tuotannon mukaan, mutta aika hyvät tulosennusteet sai myös tällä kertaluonteisella lisenssimaksulla ja lisäksi 10 vuoden välein laitteistoa pitää huoltaa josta tulee sitten lisää katetta.
Entinen pelimies

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.12.2016 16:49

Entinen pelimies kirjoitti:
Kingpin kirjoitti:Eipä taida olla, mutta voin kysellä Nesteen labrassa työskentelevältä puolisoltani, että olisiko hänellä jotain ajatusta tämän suhteen :)

No sehän olisi mahtavaa se. Tuossa sijoitusinfossa on aika hyvä kuvaus prosessista ja selitykset miksi parempi, turvallisempi ja edullisempi. Mitä enemmän olen tuota "opiskellut" sitä parempi fiilis tuosta tullut. Ainoa asia joka hieman harmittaa, on että raha tehdään installaatioista, eli näistä yksiköistä otetaan lisenssimaksut. Itse kun olin toivonut jatkuvaa tulovirtaa tuotannon mukaan, mutta aika hyvät tulosennusteet sai myös tällä kertaluonteisella lisenssimaksulla ja lisäksi 10 vuoden välein laitteistoa pitää huoltaa josta tulee sitten lisää katetta.

Eipä ollut hällä antaa lisää aiheeseen. Toki teki saman havainnoin kuin mekin, että jos saadaan patentoitua prosessi, jolla tuotetaan alkylaattia edullisemmin, turvallisemmin ja ekologisemmin, on se toki rahanarvoinen temppu. Toki näin sanoo jo maalaisjärkikin.
Make up your mind and call me then.
Kingpin

Paluu Startup Companies / Startup-yritykset