Ruoka ja juoma

Vapaamuotoista keskustelua muusta kuin sijoittamisesta.

Valvoja: Ram

Ruoka ja juoma

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.03.2014 12:52

Kiinnostaako ulkona syöminen tai ruoanlaitto? Entä olut- tai viinikulttuuri?

Arkiruoka on arkiruokaa, mutta viikonloppuisin tai muutoin vapaalla ollessa tulee panostettua ruoanlaittoon ja valmistettua vaikka minkälaista ruokaa pulled porkista sushiin ja lammascurrysta erilaisiin salaatteihin.

Ulkona syön keskimäärin ehkä kerrasta kahteen kuussa. Paras ravintolakokemukseni tähän mennessä on illallinen pitkän kaavan mukaan Helsingissä Ravintola Savoyssa.

Jonkinnäköinen olutharrastajakin olen, kun erilaisia oluita on tullut maistettua yli 300 ja jotain suosikkejakin on löytynyt. Viinin maailmaan en ole ainakaan vielä niin mieltynyt.
  • 0

Make up your mind and call me then.
Kingpin

Re: Ruoka ja juoma

ViestiKirjoittaja SS13 » 04.03.2014 13:10

Itsellä on tuo olutpuoli vaihtunut punaviiniin, muutamat pullot säilössäkin. Viinikellari ois kunkku. Tulee kyllä edelleen tyypitettyä jos alkoon / lähicittariin tulee uusia mielenkiintosia kaljoja. Ootko muuten käyny nuissa Tomi Björkin rafloissa? Pitäs käydä ne testaa täs joku päivä.
  • 0

SS13

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.03.2014 13:14

Mä taas oon miettinyt viinikaapin hankkimista olutkaapiksi. Monien oluidenkin maku paranee vanhetessaan. Tämä ei tietenkään koske peruslagereita.

Farangissa oon käynyt kahdesti ja Gaijinissa kerran. Jokaisella saanut herkullista ruokaa ja hinta/laatu -suhde on mielestäni ollut kohdillaan. Viinipaketteja tarjoavat peruspakettia ja hieman fiinimpää pakettia. Itse koen, että jos ei ole viiniharrastaja, niin ei saa juuri lisäarvoa fiinimmästä paketista.

Boulevard Social on vielä testaamatta. Niin ja saimme joululahjaksi Farangin respetikirjan. On siitä pari kertaa jotain tullut kokkailtua.
  • 0

Kingpin

ViestiKirjoittaja SS13 » 04.03.2014 13:19

Ok ok. Mä en nuista fiineistä viineistä tiedä, jotenki omaan makuun monesti paljon halvemmatkin on aivan saman makusia. Pois lukien Amaronet jotka on uskomattomia..namm.. Ite en oo oluiden säilyttelyyn perehtynyt sen enempää, jotain jouluolutta tuli vuos säilöttyä :) Täytyypi käyä farang / gaijing seuraavaksi. Parhaat makuelämykset itsellä on ulkomailta. Mites tuo Olo ravintola??
  • 0

SS13

ViestiKirjoittaja SS13 » 04.03.2014 13:20

Sen verran tykkään ruoanlaitosta että monesti tulee arkenakin kikkailtua.. Vkonloppusin toki aikaa enempi.
  • 0

SS13

ViestiKirjoittaja Kingpin » 04.03.2014 13:22

Olo on muistilistalla, eli joskus tarttis käydä. Ei sinne kuitenkaan viitti ihan arki-iltana mennä, vaan vaatis jonkun juhlapäivän tms. Sen verran kallista lystiä kuitenkin.
  • 0

Kingpin

ViestiKirjoittaja I.O.U. » 05.03.2014 23:37

Joo viikonloppuisin tulee panostettua hieman enemmän ruoka ja kohtuullisuuden nimissä puna- ja valkoviineihin.

Mikään ei voita raakaa pihviä ja siihen täydellisesti sopivaa punaviiniä. Sushi jätetään toistaiseksi paitsioon. Täytyy kouluttaa makunystyröitä myöhemmin tuolle.

Jossain vaiheessa on tullut hankittua viinikaappi ja olen poiminut sijoitusmielessäkin tuonne muutamia helmiä alkosta (varattavat tuotteet) ja jenkeistä viinihuutokaupasta.
Jos jotakuta kiinnostaa niin tämä on luotettava viinihuutokauppa Winebid
  • 0

I.O.U.

ViestiKirjoittaja Kingpin » 26.03.2014 09:03

Mimmin kanssa pitäs parin viikon päästä mennä juhlistamaan vuosipäivää johki ravintolaan. Mielessä joku fine dining (sisältäen Michelinitkin). Onko ehdotuksia? Tähän mennessä käyty tämän luokan ravintoloista Savoy, Chez Dominique, Farang, Gaijin, Olo, A21 Dining, Solna, Postres, Fish Market ja Kämp Brasserie (jossa tosin laatu laskenut).

Tarkennettakoon vielä, että vuosipäivä osuu maanantaille. Moni ravintola on siis suljettuna tuolloin. Ravintola Hoku kävi mielessä. Onko täältä kukaan käynyt? Ei ole edes kallis, mutta ruoan laatua on ylistetty kovasti.
  • 0

Kingpin

ViestiKirjoittaja Jorie » 26.03.2014 10:19

Heitetään tässä ehdotuksena ravintola emo, käytiin reilu viikko sitten, ja tykkäsin kyllä.
Tosin tilana ei niin intiimi eikä romanttinen jos sellaista hakee...
  • 0

Jorie

ViestiKirjoittaja SS13 » 28.03.2014 15:12

Patrona on käymisen arvoinen paikka, ei tosin auki maanantaina. Mutta muuten. Pöytävaraus suositeltavaa, myös arki-iltaisin.. Oikeaa meksikolaista, ei mitään tex mexiä.

http://patrona.fi/
  • 0

SS13

Seuraava

Paluu Yleistä